Pujada al Aneto per la Vall de Corones

Coincidint amb el canvi de mes i amb la incertesa de si estarà la pista tallada al trànsit particular, uns ens varen dir que si i uns altres que no, ens presentem al Pla la Basurta i la trovem barrada a més de que em coincidit amb un nombrós grup de Barcelona que sols ells ja han omplit els dos viatges del bus que fa per la tarda. Després de la deliberació del que fem, ajudant a la indecisió la pluja, decidim, un cop passada aquesta, tirar amunt a peu. Teníem pensat pujar a dormir als llacs de Corones, ara ja veurem.
Sols reiterar també el fet de tallar la pista i el servei que presta. Vàrem arribar a Puente Corones i estava ple de cotxes. Havien pujat el dia abans. Avui la pista tallada i podíem dir que amb un servei d'autobusos deficient, el conductor ens va contar que normalment son dos els que presten el servei. Ara sols esta ell i sol pot fer els viatges que te marcats. Es a dir, que tot i estar allí esperant no ens servei de res, la pista tallada i sense bus.

Km.
Temps Descripció
0,000
0,0
Sortim del Pla de Senarta seguint el GR11.
1,150 0,11 Deixem la pista per una drecera per on puja el GR11.
1,805
0,25
Tornem a sortir a la pista que ja no deixarem fins a Puente Corones.
4,660
1,15
Passem per baix de la cabana del Quillon.
7,810
1,56
Arribem a Puente Corona. Com ja em dit ple de cotxes i gent. Decidim continuar amunt.
8,260
2,05
Deixem el GR que continua cap a Llosars i agafem el sender que puja pel barranc de Corones.
9,650
2,45
Arribem al Ibonet de Corones on decidim aprofitant el idíl·lic lloc i el prat herbòs passar la nit.
Després d'una fantàstica nit després del temporal a les 6:40 sortim cap a l'Aneto.
11,030
3,36
Arribem al Ibon Inferior de Corones, continuem per la carena que te al seu W i en direcció NW en busca de la sortida de les aigües del Ibon del Mig de Corones.
11,640
4,10
Arribem on teníem pensat pujar a dormir. El Ibon del Mig de Corones. Pensant amb la comoditat, molt millor on ens em quedat, aquí dalt haguéssim dormit molt més durs. Ara aquí dalt l'entorn ja es mes d'alta muntanya amb la visió de l'Aneto i les crestes de Creguenya i Llosars.
Continuem en direcció NE vorejant el Ibon a buscar l'entrada de les aigües i continuant per una petita careneta creuant les neveres que encara queden en direcció al Coll de Corones.
13,590
5,48
Coll de Corones, abans de sortir-hi em trobat la part mes delicada de la pujada, podíem dir que una petita grimpada, necessitem les mans per ajudar-nos. Ara ja sols ens queda la pujada final per la gelera. Aquí la neu ja esta pastosa, les neveres que em trobat fins ara la neu encara estava dura i ens oferia alguna petita dificultat. Ara sembla que hagin posat escales, però ja que em portat els crampons fins aquí que menys que utilitzar-los. El camí sembla un formiguer amb la gent que va i ve.
14,340
6,33
Estem al coll abans de creuar el pas de Mahoma, preguntem qui es l'últim per creuar el coll. Pareix el Corte Inglés en rebaixes de la gent que hi ha. Aprofitem per fer un tentenpie.
Després de creuar el Pas per que no puguin dir que no em estat al cim, iniciem la tornada. Ens haurem deixat algo?, devien donar alguna cosa? La gent que ve sembla una processo.
18,610
8,25
Amb una hora i 50 minuts ens presentem on em passat la nit. Mengem un poc, recollim les coses i continuem baixant, arribant amb mitja hora mes a Puente Corones.
20,190
8,55
Allí tornem a ser-hi, trobem gent ja esperant el bus, encara falta per que arribi. Nosaltres no tenim bitllet, en principi hi cabem. El problema que després de esperar vingui més gent amb bitllet de tornada i no entrem tots, haurem perdut el temps. Si vàrem pujar a peu quan anàvem carregats, millor podrem baixar. Decidim tornar a peu.
28,000
10,35
I arribem un altre cop on varem començar.