G.R. 8
LA SÉNIA - Ref. FONT FERRERA

Aquest sender fou obert amb motiu del XXIV Dia del Camí de Muntanya
i se'l va indicar com una variant del PR-C-16.

Km.
Temps Descripció
0,000
0,00
Sortim de La Sénia (369 m) per la carretera que va a La Pobla de Benifassar i Fredes, denominada.
1,080
0,12
Un poc més abant del final de la recta de sortida del poble veiem un jardi en palmeres i una ermiteta al altre costat del camí, la ermiteta dels Sans Metges. Agafem aquest cami quitranat a la dreta que pasa pel mig dels dos anteriors en direcció nord.
2,410
0,28
Tenim un canal d'aigua a la nostra dreta i ens pasa per sota a l'esquerra. Uns metres més abant deixem el cami que portem per agafar un corriol a l'esquerra que torna a creuar el canal i seguim pel mig dels dos talusos que es varen fer per passar-lo soterrat per baix nostre. A la sortida trobem un pont que creua el riu i per on pasa l'anterior canal. Per la vora dreta es va fer un pla per poder-hi passar, encara que actualment no esta en molt bon estat per pasar-hi. Nosaltres continem baixan per pasar pel costat del mateix del riu per sobre de una conducció d'aigua.
2,750
0,36
Deixem a la dreta una pista que baixa pel final dels bancals. Seguim un corriol que va per la vora del riu, entre ell i el talús que tenim a la dreta..
3,050
0,40
Veiem enfront nostre, dalt, un pont que creua el riu. I pujem, al final del mateix per unes escales fetes al terra amb troncs. Després de creuar-lo sortim a la carretera per la que em començat. I per ella continuarem giran a la dreta una bona estona.
3,240
0,42
Passem davant del bar-restaurant Sant Pere situat damunt d'un bonic engorjat, en aquest sector la carretera voreja un conjunt de xalets.
5,040
1,04
Creuem el riu a l'indret anomenat el Molí l'Abat on hi ha un camping i la possibilitat de hospedar-se.
7,140
1,38
Entrada a la coronació de la presa del Pantà d'Ulldecona, continuem per la carretera. Després de passar el pont que salva l'embassament deixem la carretera i anem cap a la dreta (Nord) per la pista que voreja el pantà per la banda Oest.
9,870
2,14
Trobem uns xalets. Som a l'indret anomenat Els Magraners, per la pista que puja suau a l'esquerra va el PR-C-16, que puja a Fredes. El nostre camí continua per la pista fins més amunt de la cua del pantà.
11,950
2,38
Poc abans de l'aiguabarreig del barranc del Salt amb el de la Fou, la pista bifurca, la de la dreta va a la Vallcanera i també al barranc del Retaule. El nostre va cap a l'esquerra, baixant una mica i creuant el barranc sobre un pont al lloc anomenat la Cova dels Ferrins. Seguidament la pista s'endinsa pel fons de la vall del Barranc del Salt, creuant dues vegades el seu llit.
14,830
3,13
Esplanada per deixar cotxes al davant de la Casa Forestal de La Tenalla (650 m.), que ens quedarà a la dreta, continuem per la pista paral·lels al riuet.
15,070
3,19
Passem el riuet per un gual hormigonat, ara anem per la ribera esquerra.
15,540
3,25
Passem novament el curs de l'aigua a gual i continuem uns 25 metres per el que era una pista, ara convertida en el podiem dir que es el mateix barranc, i anem fins trobar un pal indicador on deixem el camí que seguíem i que ens portaria a Fredes, passant pel peu del Salt d'aigua que dóna nom al barranc. Anem a la dreta, tornant a creuar el riuet i ens enfilem de valent pel vessant Nord del barranc.
15,810
3,48
Passem pel peu d'un tallat i passem pel llit d'un torrent, que seguim aigües amunt.
16,200
3,56
Arribem a una zona més pedregosa i amb menys vegetació, girem cap a l'esquerra (Oest) pujant per sobre un rectilíni marge de pedra. Aviat tenim bona panoràmica sobre el barranc del Salt i, a l'altra banda, dalt de la carena, veiem el Portell de l'Infern per on passa el PR-C-16 que puja a Fredes.
16,340
4,03
Passem pel peu d'un bitllot de pedra situat entre dues grans roques que culminen una carena secundària. Continuem pujant en direcció N.O.
16,790
4,09
Passem pel peu d'un allisat tallat de la roca i entrem cap el fons d'un torrent que baixa de 1'imprèsionant circ que tenim al davant. En direcció Sud-oest veiem un gran abalmat del soberbi tallat.
16,760
4,12
Final de la llarga pujada, trobem la Font del Mas del Peraire (1100 m) al altre costat de la pista. La masia, que estava en estat ruïnós està a uns 50 metres. Des de la font agafem la pista que puja cap el Nord-oest.
16,820
4,19
Bifurcació en una curva, l'entrada de pista de l'esquerra es converteix en una sendera que va al sender que puja del Salt a Fredes, seguim per la dreta (N.E).
16,910
4,23
Deixem la pista i anem per una sendera que puja cap a l'esquerra.
17,530
4,32
Pista travessera, és la que em deixat i que dona un tomb. Si anéssim a l'esquerra aniríem a Pinar Pla. La seguim cap a la dreta, primer planers i després pujant suau.
18,250
4,42
La pista gira a la dreta baixan, nosaltres no, la deixem i planers pel mig d'una pinadisa anem fins la carena que va del Vertex Tossal d'en Cervera al Mont Negrell (1260 m).Alli seguim la sendera que baixa pel vessant Nord.
4,57
Font Ferrera, en un enxamplament de la vall, entrem al pla boscòs del peu de la font.
19,150
5,00
Trobem el GR-7 (Pal indicador) i uns 100 metres més enllà tenim el Refugi de la Font Ferrera.
Mapa GR8 baixa
Rastre comprimit format "GPX" per GPS.