G.R. 7 Ref. DE CARO - PAULS

Temps Descripció
0,000
0,00
Sortim del refugi per un sender que puja a la banda Nord de l'edifici.
0,240
0,05
Arribem a un collet; se'ns ajunta un sender que puja de la dreta. Iniciem una ràpida baixada vers el Pla de Mascar.
0,870
0,16
Pla de Mascar. Trobem una pista travessera, la seguim cap a la dreta; a la nostra esquerra queden diversos xalets escampats pel dit pla. A l'altra banda del pla, al peu de la cinglera hi ha la bonica font del Mascar, a uns 500 metres d'aquí.
2,840
0,33
Deixem la pista per agafar un sender que s'enfila cap a l'esquerra.
3,500
0,38
Fi de la pujada: som a la cresta d'una serralada que per l'esquerra continua fins la denominada Mola de Catí. Baixem ràpidament per l'altra vertent. Planegem en direcció Nort
4,300
0,54
Trobem una pista travessera, la creuem. A l'esquerra deixem una alta i bonica roca aïllada. Estem passant pels Plans de Llinars. Anem pujant fins a arribar a guaitar un altiplà.
5,100
1,14
En arribar-hi, veiem la Masia de Les Foies a l'altra banda. Nosaltres seguim la carena, primer planejant i després baixant en direcció NE
5,500
1,19
Deixem la carena per continuar baixant en direcció N. fins a trobar un camí travesser. Originalment el cami pasava a tocar de la Masia de Les Foies i continuava en direcció NE baixant per aquest sender. Degut a que hi solent haver reses braves, es va decidir variar un poc l'itinerari.
5,800
1,30
Som al dit camí travesser, cap a l'esquerra tornariem a pujar a Les Foies. Seguim cap a la dreta, baixant. En direcció Nort tenim el vertes Tosseta Rasa. (1.220m.) Considerat el punt més alt de la Terra Alta.
6,750
1,43
Coll de les Carabasses. Hi trobem un sender que puja per la dreta, ve del Toscar. El GR-7 baixa pel costat Oest, en direcció a la depressió denominada Les Clotes.
7,600
2,05
Refugi de Les Clotes (980 m), de l'UEC de Tortosa. Podem trobar-hi unes lliteres per a dormir, lloc per a fer foc i cuinar, i aigua a una cisterna dintre del mateix refugi.
Sortim de Les Clotes per un sender que baixa lleugerament en direcció N.E.
7,900
2,10
Bifurcació, cal agafar el sender de la dreta que puja. Per l'altre sender sortiriem a una pista que puja de la Franqueta a la Vall d'Uxo. Seguint-la cap avall arribariem a Horta de Sant Joan.
9,150
2,35
Final de la ràpida pujada. Som a una petita collada; el sender va planejant per la pineda del Clot de l'Oró,la vessant Nord. I després més o menys prop de la carena, per un sector rocós i pelat. I pel qual tindrem que anar molt en comte si fa vent, ja que pot arribar a ser fins i tot perillòs. La panoràmica sobre la vall de l'Ebre si esta clar és extraordinària.
11,400
3,05
Per l'esquerra se'ns uneix un sender que puja del barranc del Carrer Ample. Pugem en direcció a les Masies del Marraco, que veiem davant nostre.
11,850
3,12
Cisterna del Marraco, a la nostra esquerra. L'aigua no és gaire de fiar.
12,000
3,17
Masia del Marraco, semiderruïda.
12,650
3,27
Coll d'Alfara. Deixem un sender a la dreta que baixa al poble d'Alfara. A l'esquerra, un xic davant nostre tenim el pic d'Espina, punt culminant d'aquesta serra. És molt fàcil de pujar-hi i ho recomanem si el dia és clar per la gran panoràmica que es contempla des d'allí. Per ell mateix passa el PR-185 que va de Horta per la Franqueta i Paüls i que segueix ara pel mateix GR, que continua per la vessant Est del dit pic.
13,450
3,56
Coll de l'Enrajolada; aquí ens deixa a la dreta el PR que baixa a Paüls; nosaltres seguim recte.
14,100
4,05
Collada de Guinjoli; iniciem una lleugera baixada.
14,300
4,15
Bifurcació; anem capa la dreta, pujant. Aviat iniciem una baixada vers la dotada del Pou d'En Pujol.
14,500
4,21
En una clariana esta el Pou d'En Pujol, tapat amb uns troncs perquè no l'embruti el bestiar. Seguim per un sender que va pel fons de la vall, aigües avall.
15,300
4,31
Deixem el camí que passa pel llit del barranc per agafar un sender que puja cap a la dreta fins un petit collet. Des d'aquí iniciem una suau baixada fins al . . .
16,000
4,44
Coll del Camp (950 m): el camí està tancat quasi sempre per uns ramatges que s'han de vorejar. Respecteu-los, ja que hi són posats per a evitar que els bous puguin baixar a la plana.
El GR-7 baixa ràpidament pel mig de la vall, en direcció Est.
17,250
5,06
Trobem una petita però ben cuidada masia, al costat de la qual hi ha una cisterna amb aigua molt bona. Anem baixant seguint per la pista.
17,600
5,12
Deixem la pista; anem cap a l'esquerra baixant per un antic camí. Baix nostre veiem la font del Teix.
18,900
5,31
Trobem una pista que ve de l'esquerra. La seguim cap a la dreta, baixant.
19,250
5,41
Som a una petita collada amb una cruïlla de pistes; nosaltres seguim baixant cap a nord per una de més antiga.
19,800
5,46
Hem arribat al fons de la barrancada. Trobem dos pistes que baixen de la banda esquerra; la nostra va cap a la dreta, aigües avall.
19,900
5,51
Deixem a l'esquerra el camí que puja a l'Ermita de Sant Roc. Val la pena d'arribar-hi car està sols a 200 metres. Davant de la mateixa hi ha una bonica i abundosa font enmig d'una espessa arbreda. Són curiosos els nombrosos replans, cadascun amb la seva taula i bancs de pedra, que pertanyen a diverses famílies de Paüls i que les ocupen el dia del tradicional aplec de Sant Roc. Seguim baixant però ara ja per una pista quitranada.
21,150
6,05
Trobem la variant que em deixat al Ref. de Caro que per la pista quitranada que ve per la nostra dreta.
22,500
6,20
Arribem a Paüls pel costat de l'edifici de la Cooperativa. Paüls (263 m) és una bonica i pintoresca població d'uns 900 habitants. És un estratègic punt de sortida per a excursions de muntanya. A la part alta del poble veiem les ruïnes del castell, construït al segle IX pels sarraïns, des d'on dominaven les riques valls que rodegen el poble. Sota mateix del castell es conserva en bastant bon estat l'antiga mesquita, consagrada després com a església en el segle XII pels cavallers del Temple.

Posible variant.
Un altra possibilitat per si hi ha boira, fa molt de vent o es vol conèixer un altre indret és el GR 7-6 que comença des del Refugi de Caro seguint 500ms. la carretera que puja de Tortosa fins que en arribar a un ornamentat xalet la deixa per continuar a l'esquerra. Després d'anar planejant uns altres 500ms, per darrera d'un altre xalet se inicia una ràpida baixada amb unes espectaculars vistes cap a la Vall Figuera. Uns 400ms. abans de arribar a baix trobem a la dreta un sender amb marques blanques que ens portaria a les Gùbies. D'allí podríem pujar un altre cop a la carretera de Tortosa a un revol més avall del punt anomenat el Caragol. Seguint el sender que portàvem, després d'arribar baix i remuntant 1.500ms. per l'altre costat arribem al Coll de la Vall Figuera. D'on recorrent 1.800ms. i baixant per un sender molt empinat arribem al Toscar. D'allí seguint primer uns trossos de sender i després la carretera que ve de Tortosa, amb 6km. més arribem a Alfara. Allí, a la mateixa entrada del poble, agafem un camí a l'esquerra que en uns 400ms. ens porta passant per baix del cementiri i continuant pel mig d'unes granges fins que s'acaba darrera d'un altra granja. Un cop allí comença el caminet que en uns 2.800ms ens puja al Coll d'Alfara o de Paüls i baixat darrera ens porta recorrent uns altres 2.500ms. un altre cop al GR-7, 1km. abans d'arribar a Paüls. Han estat en total 21km. i 940ms. de pujar i 1.700 de baixar.