VOLTA ALS ESCARRISONS de BARRETES,
de BOROSA i COVES D'EBRE i VIDRE
14 Qm. i >6'50 hores

Aquesta sortida es va efectuar el dia 14 de setembre conjuntament amb els companys de l'Aula de Natura de Vinaroz.

Podríem començar la sortida a l'àrea recreativa de les Valls, però per acurçar un poc la volta la començarem a la Cova del Vidre. Si comencem de baix tindríem que repetir el tram de la pista que puja al Coll de Lloret, allargant també el temps de la sortida.
Km.
Temps Descripció
0,000
0,0
De allí on deixem els cotxes recularem per on em vingut per la pista. Quan vegem el barranc de la Galera, a la nostra esquerra veurem uns muntets de pedres i un corriol que marxa avall.

0,250

0,03

Deixem la pista i agafem el corriol en direcció E, al poc d'anar tenim que anar en compte, a la dreta marxa un reguerol fet per l'aigua però el camí segueix per l'esquerra baixant suaument, al poc pareix que es perdi, el camí segueix un poc més pel boixos per donar més còmodament el tomb a la dreta (S). Podríem anar pel regueró de l'aigua, el camí gira, com ja em dit a la dreta per anar per baix d'uns cinglets. Un cop allí ja és segueix clarament.
1,455
0,35
Sortim a la pista del Coll de Lloret, la seguim a l'esquerra, (E).
1,830
0,40
A l'esquerra veiem un planet i un escrit a la pedra, després la pista fa un revolt. Deixem la pista per seguir el camí que marxa pel mig del planet (NE). Veiem puts de color vermell, ens acompanyaran tot el camí, no ens portaran però ens aniran molt be per confirma que anem pel camí correcte.
El sender dona el tomb per adintrar-se al barranc de Barretes. Les vistes del barranc de Lloret i d'Oriò son fantàstiques
2,700
0,55
Trobem l'Escarrisò de Barretes, una escala feta amb un tronc per superar un cinglet. Seguim el corriol amb molta atenció per no perdre'l amb un continuo pujar i baixar per anar superan els cinglets, els rocalls i els barranquets.
3,910
1,45
Passem per un lloc que tenim que baixar per una espècie de bretxa per que va haver un esllavissada i es va emportar el camí. Un cop baix remuntem per l'esllavissada un poc i continuem per un corriol molt perdedor i amb la mateixa tònica d'abans, pujant i baixant per sortejar els obstacles i cingleres.
5,580
2,55
Finalment arribem al fons del barranc d'Oriò. Girem, veniem del S i ens anem direcció SE. Encara no em acabat però ara ja es regularitza un poc el camí. Al poc veiem davant les cingleres i espadats per on em passat. Pareix impossible que hi pugui haver un camí? Be, suposo que li podem dir així.
6,980
3,45
Em pujat a un collet, a la dreta tenim un morro de pedra. Darrera deixem el barranc d'Oriò i continuem en direcció E, ara ja planejant pel mig de les cingleres.
7,400
3,56
Donem un tomb en direcció NE, tornem a tenir el barranc de Lloret a vista d'ocell.
7,820
4,05
Trobem un coll i una cruïlla, estem al coll de Morralets. Per la nostra dreta arriba un altre sender, aquest molt net, puja de Lloret per l'escarrisò de Borosa. Esta molt prop, 5min. Podem baixar a donar-hi una ullada. Després tornarem aquí i continuarem amunt en direcció NW, ens espera una bona pujadeta.
8,940
4,38
Arribem al coll de la cova l'Ebre, la tenim a la nostra dreta a un minut. A l'esquerra, un poc més amunt, baix d'un cinglet la font de la Cova l'Ebre. Raxà molt poc i a un bassi.
Després de visitar la cova l'Ebre, una gran balma com la cova del Vidre, continuem pel sender que portàvem en direcció NW. Ens portarà al GR-7.
10,540
5,10
Arribem a un estreto a la roca, estem a una cruïlla de camins. Podíem dir que per la dreta marxa un corriol que ens portaria als bassis de Caro i al Coll del Vicari(NE). Recte aniríem pel Gr-7 al Ref. de Caro, el camí s'enfila per un rocall en direcció N. I per l'esquerra ve els GR-7 de la cova del Vidre (E). Nosaltres agafarem aquest últim, ara baixant tot i que fins arribar a la cova del Vidre ens queda algun repetxo.
14,050
6,50
Passem per baix de la Cova del Vidre, queda a la nostra dreta. Trovem un pal indicador que ens indica per on pujar. Després seguim i sortim a una gran esplanada, al fons veiem la pista i els cotxes. I final de la volteta.