Dia 15 d'octubre del 2006
VOLTA PER LA CANAL DE ENGANYO I FAIXES TANCADES

Aquesta descripció es correspon a la sortida efectuada per el CER el dia 15 d'octubre del 2006. La pujada per la Canal d'Enganyo podíem dir que és un poc difícil, no és sols seguir un sender. Aquesta volta es podria variar un poc. L'opció seria pujar per les Faixes Tancades i baixar pel Mas de Barro.
Un cop s'arriba a la Portella de Calça seguir el PR cap a Casetes Velles. Allí seguir la pista cap avall uns 200mts i per la dreta d'ella veurem l'antic camí que pujava, o baixava amb el nostre cas, el seguim. Als 1,400 kms o 35 minuts trobem una cruïlla, a la dreta va el camí del Mas de Barró, el seguim. aquest camí ja ens portarà directament fins la cruïlla que trobem abans de l'Escaleta. Si anéssim recte arribaríem un altre cop a la pista de Casetes Velles. Podríem baixar per ella directament fent més revolts, o podríem seguir-la 1,200 kms. o uns 20 minuts i agafar a un revol un sender a l'esquerra que ens portaria fins el Coll de Lloret i d'allí baixar també per la pista que hi arriba fins la pista de Casetes Velles, i que surt quasi enfront del entrador a l'àrea de la Vall. Un altra opció seria a Casetes Velles seguir la pista avall passant per la Font de la Llagosta i arribant a l'explanada de la Cova del Vidre. Un cop allí baixar per un sender que comença passat el revol de baix de explanada i que ens portaria també a Coll de Lloret.
Km.
Temps Descripció
0,000
0,00
Sortim de l'àrea recreativa de la Vall, al Barranc de la Galera, per la pista que creua el barranc. (455mts.)
0,700
0,09
Final de la pista. A la nostra dreta veiem el mas de Petroli i davant nostre tenim un altre mas en obres, a la nostra esquerra queda la Font Sendrosa. Seguim pel costat de la paret de pedra que delimita el que era la faixa del mas.
0,825
0,11
Quan estem a un poc més de la seva altura trobem el pujador a un sender marcada amb marques roges, el seguim. (537mts.)
0,940
0,14
Fem cap a un barranquet molt escarbat per l'aigua, el creuem cap a la dreta i a uns metres trobem les parets d'un antic mas o corral. Seguirem el sender que tornarà a creuar altre cop el barranquet.
1,100
0,19
I un altre cop torna a creuar-lo. Aquest barranquet és el que baixa de la Canal d'Enganyo. Aquest cop a uns metres trobem un pintada que ens indica la Canal seguint el barranquet, a més, també ja un indicador de fusta que ens senyala les Faixes Tancades i el Mas de Barro pel sender que anem. Nosaltres seguim pel sender que portàvem que com ja em dit esta marcat amb marques roges, l'altre esta molt brut i es molt perdedor. (586mts.)
1,445
0,25
Trobem unes marques que s'enfilen cap al SW per la nostra esquerra. Aquí deixem el sender que portem per agafar aquest corriol que puja, si seguíssim l'altre ens portaria fins el Mas de Barro i Casetes Velles. Al poc ja ens pena haver-lo deixat, anàvem per un sender molt net i bo, i em agafat un corriol que pareix de cabra i que no afluixa amb la pujada. Es per anar preparant-nos pel que ens espera. (646mts.)
1,750
0,37
Arribem baix de l'Escaleta. Ja és la primera prova. Sense ser difícil, tenim que anar en compte i agafant-nos amb les mans per ajudar-nos a pujar i superar la cinglera. (760mts.)
1,870
0,44
Un cop dalt trobem una cruïlla, les marques marxen cap a la dreta (NW). Van cap a les Faixes Tancades. Per aquí es per on baixarem. Nosaltres anem cap a l'esquerra (S) planejant i baixant un poc. (831mts.)
2,200
1,00
Arribem un altre cop al barranquet de la Canal. Un cop més el creuem i continuem per l'altre costat per baix de la cinglera. (800mts.)
2,295
1,02
Quan sembla que el sender es dirigeixi cap avall a la nostra dreta en trobem un altre sender molt més net que va cap amunt pel mateix costat del camí que portem. Aquest ja ens portarà a baix de la Canal. (802mts.)
2,360
1,04
Quan estem dins de la Canal (821mts.) seguim uns metres cap amunt, però deixem el fons per pujar per la dreta. És per superar un petit resalt que hi ha. Pugem pel collet fins trobar un pi caigut. Un cop passat tornem a dirigir-nos, pujant poc a poc, un altre cop al fons de la Canal. Podíem dir que ara passàrem per la part més perillosa de la Canal. Quan tornem al seu fons ho fem per un corriolet un poc aeri sobre la part de baix del resalt. Un cop al fons de la Canal ja podem pujar amb més o menys dificultat fins a dalt pel seu fons. Encara que un poc més amunt, quan podria ser un poc més dificultós pujar pel seu fons es pot pujar amb un poc més de facilitat, un altre cop també per la dreta i tornar al fons més amunt.
2,727
1,52
Finalment arribem a dalt de la Canal. Ja podem respirar. Dalt trobem que arriba un sender per la dreta (NW). El seguim. (1.010mts.)
2,850
1,55
A la nostra dreta veiem unes fites. Deixen el sender per seguir les fites. Em pogut respirar, però la pujada no afluixa. Anem seguint recte en direcció NW en busca del collet i arribar dalt. A la nostra dreta queda la Joca. (1.039mts.)
3,562
2,30
Arribem dalt pel costat d'una pedra aïllada amb unes marques roges (1.292mts.). A la nostra dreta queda un morro de roca amb una fantàstica vista si no esta emboirat. És un morro de roca molt aeri i envoltat de penya-segats. És una veritable Miranda. Tirem enrera si em entrat fins aquí i continuem en direcció W pel corriol que arriba fins aquí.
4,112
2,36

Arribem a una caseta que s'anomena de la Vallcanera Celestina (1.256mts.). Una caseta feta per poder-se quedar els que tallaven els pins. Fins aquí es pot arribar per la pista que puja pel Pi Gros i la Fageda o pel PR-82 que va de Pallerols a Casetes Velles. Nosaltres seguim per un sender que s'enfila pel costat esquerra de la caseta. Aquest sender ens pujarà a carenejar un poc les Mirandes i baixarà pel costat del . .

5,460
3,05
Maset del Saro, continuem baixant fins arribar al PR-82. (1.269mts.)
5,935
3,14
Seguirem el PR per una bretxa a la pedra i baixarem per baix de la Cinglera de la Mola Conills. (1.216mts.)
6,218
3,19
Font del Garrido. Molt ven acondicionada. Però per si de cas portar-se l'aigua. (1.188mts.)
6,670
3,26
Pista del Mas de Pataques. La seguim amunt. (1.213mts.)
6,835
3,30
Final de la pista i Portella de Calça (1.230mts.). El PR marxa cap a l'esquerra (N) en busca de Casetes Velles. Nosaltres creuem la Portella i comencem a baixar per un sender molt empinat i anant amb molt de compte de no patinar. Aquest sender esta tot marcat amb marques de pintura roja i no tenim que perdre'l ja que es passa pel mig de les cingleres i tindríem força problemes per sortir, és el sender de les Faixes Tancades.
8,560
4,37
Barranquet de la Canal del Riuet , quasi sempre amb aigua. (900mts.)
9,155
4,50
I arribem un altre cop a l'Escaleta. Ara ja pel camí que em pujat tornarem fins l'àrea de la Vall. (831mts.)
9,550
5,10
Cruïlla amb el sender del Mas de Barro. (646mts.)
11,050
5,34
Àrea recreativa de la Vall. (455mts.)