Dia 24 de setembre del 2006
VOLTA PER LA CANAL DELS BURROS I LA FAGEDA

Per a aquesta sortida ens vàrem deixar els cotxes a la corba que fa la pista al barranquet del Racó de l'Avellanar, encara que la mateixa sortida admet diverses possibilitats, per començar, acabar i pel mig. El començament es podria fer a la Font del Teix i pujar per la pista fins la cruïlla. L'altra podria ser un cop a la pista de les Vallcaneres altes es podria acursar baixant directament per la pista un cop hi arribem, i per acabar, si haguéssim començat a la Font del Teix, podríem baixar pel sender que va de la porta que barra el pas a la pista de la Fou, a la Font del Teix, encara que no esta en les millors condicions, després dels aiguats del 2002 va quedar molt malmès.
Km.
Temps Descripció
0,000
0,00
Sortida del barranquet del Racó del Avellanar, seguim amunt per la pista. (815mts.)
0,300
0,05
Al poc de creuar una espècie de barranquet ple d'enormes roc deixem la pista per començar a pujar pel seu costat en direcció N.
0,610
0,17
Arribem a una espècie de collet, girem en direcció NE. (936mts.)
1,120
1,03
Creuem el barranquet, seguim en direcció E. (1.034mts)
1,340
1,11
Estem baix de la Canal dels Burros. La pujem fàcilment fent ziga-zagues. (1.056mts.)
1,700
1,24
En arribar dalt continuem en direcció NNE. A la nostra esquerra i dalt ens quedarà una pista que baixa pel costat del Morral de Catinell. (1.150mts.)
2,330
1,53
Arribem a la pista de les Vallcaneres i per on també passa el PR-82 que va de La Sénia a Casetes Velles. Aquí és on dèiem que podíem fer dos coses. Seguir la pista a l'esquerra, que més endavant és on també sortirem, i que si no la deixem ens portarà per davant del Faig Pare i el Pi Gros. O continuar a la dreta, també seguint la pista i el PR. (2.440mts.)
3,060
2,00
El PR marxa cap a la dreta. Nosaltres seguim recte per la pista. (1.166mts)
3,990
2,20
A un revol trobem la caseta de la Vallcanera Celestina. Deixem la pista per continuar per un sender que puja en direcció NEE per la dreta d'un fondet que hi ha amb pins. (1.253mts.)
4,455
2,28
Trobem una enorme roca aïllada amb unes marques roges. A la esquerra queda un morro de roca amb una fantàstica vista si no esta emboirat. És un morro de roca molt aeri i envoltat de penya-segats. És una veritable Miranda. Després desfem el camí fet fins la caseta. (1.290mts.)
5,075
2,46
Un cop a la caseta, per l'esquerra d'ella comença un sender que ens portarà per dalt de les Mirandes fins el Maset del Saro i d'allí a trobar el PR-82 un altre cop.
6,430
3,20
A la nostra dreta queda el Maset del Saro. (1.268mts.)
6,850
3,29
Trobem el PR i el seguim en direcció S. (1.218mts.)
7,050
3,34
Deixem el PR per dirigir-nos sense sender en direcció SW a creuar la pista de les Vallcaneres. També podíem seguir el PR fins sortir també a la pista, però així avancem un poc. (1.205mts.)
7,370
3,39
Seguim la pista a la dreta i al poc ja comença a baixar i a endinsar-se a la Fageda. (1.200mts.)
8,990
3,50
A un revol de la pista veiem el Faig Pare. Un arbre monumental per les seves dimensions. Seguim pista avall. (1.069mts.)
10,090
4,07
Trobem un entrador en un revol. Dins esta la Font del Retaule, molt ven acondicionada.
Seguim el sender que continua planejant des de ella. (1.000mts.)
10,245
4,10
Veiem un sender que puja a l'esquerra per uns arrels. Es el pujador al Pi Gros. Un altre arbre monumental. Pugem a vore'l. (1.003mts.)
10,330
4,14
Pi Gros. I sorpresa. Pareix un pi a lo Frankestein. Esperem que el qui li a fet això sàpiga el que es feia i no haguem de lamentar d'aquí un temps haver deixat prendre a algun inepte una decisió equivocada, per que pot ser el motiu del seu problema sols era de pes desequilibrat i sols hagués calgut "podar-li" alguna rama, quissa un mal menor. Esperem que tingui una ràpida recuperació. (1.040mts.)
10,415
4,18
Tornem al sender que portàvem i el continuem a l'esquerra, en direcció SW.
11.350
4,35
Trobem una pista, és la pista de la Fou. Davant tenim la barrera que talla el pas. (924mts.) Nosaltres ja continuarem baixant per la pista fins trobar els vehicles. Però si volguéssim baixar fins la Font del Teix, en sortir a la pista la haguéssim creuat i al altre costat haguéssim trobat un sender que baixa empinat. Aquest sender fent una ziga-zaga ens portaria fins el fons del barranc. En arribar-hi, el sender continua per l'esquerra. La part més delicada és després de passar per dins d'un túnel que fa la roca. Als aiguats del 2002 l'aigua que també va passar per dins es va emportar el sender de l'altre costat i va deixar un clot que es passa amb l'ajuda dels arrels dels arbres. Després ja sols ens queda seguir planejant pel sender i baixar després al revol de la pista de la Fou on comença el formigonat. A 400mts. de la Font del Teix.
12,530
4,55
Arribada als vehicles al Racó l'Avellanar.